Totaal aantal pageviews

dinsdag 17 april 2018

Babywinkel

Een babywinkel... daar was ik lang niet geweest.
Dat klinkt wel raar met drie twee-jarige kleinkinderen.
Maar die kleinkinderen, die rommelen wat af, met klei en verf en koekjes bakken en buiten spelen  enzo.
En dan zijn dure kleren -  in zo'n winkel is altijd alles flink aan de prijs - niet zo verantwoord.
Als ik dan iets voor ze wil kopen, kan dat echt beter in de Hema of op een rommelmarkt.
Maar ik vind het wel leuk om in zo'n winkel te kijken en te genieten van echt mooie dingen. En nu mócht ik van mezelf, ik had een mooi babycadeautje nodig.
Ik snuffelde een beetje, letterlijk en figuurlijk.  Het leek er gewoon naar baby te ruiken.
Iets schattigs zag ik,  maar in maat 56. Ik wilde een maat groter.
'Nee' zei het lieve winkelmeisje desgevraagd (mooi kind met zo'n hoge paardestaart, amper zestien denk ik), 'nee, als het hier niet ligt dan hebben we het niet hoor. Het gaat hier maar tot maat 64'.
Nou bestaat maat 64 niet en ik wilde dus juist maat 62. Maar ik begreep dat ik zelf moest zoeken.
En ik vond iets moois in de juiste maat. Heel erg mooi zelfs, met heel veel rose en kantjes.
Afrekenen maar.
Bij de kassa trof ik hetzelfde meisje. 'Ah' zei ze verheugd, 'u hebt wat gevonden'.
Dat kon ik bevestigen.
Ze vouwde het netjes op
'Is het voor u zelf', vroeg ze vervolgens.  Ik moet haar verbijsterd hebben aangekeken.
'Ja, dit roze pakje,  maat 62 is voor mezelf',  zei ik, 'wat denk je?'
Ze bloosde een beetje, begon te giechelen en keek naar haar pakpapier.
'Is het voor een meisje ' was de volgende vraag
Ik had bijna gezegd dat ik niet zo modern ben dat ik een jongetje zou willen verpakken in roze met kantjes. Niet een babyjongetje in ieder geval.
Maar ik zei zoiets niet. 'Ja,  voor een meisje', zei ik.
Ze pakte het pakje heel netjes in. Dat dan weer wel. In roze papier!

19 opmerkingen:

Sjoerd zei

Die moet nog veel leren...

KnutzEls zei

Verlegen om conversatie....😀🌸🌸🌸

Alet Venhuizen zei

Nou ja, ze deed in ieder geval wel goed haar best :-)

sjannesblog.com zei

Die moet i.d.d. nog veel leren, maar óf ze het ooit leert, tjonge jonge.

schrijfselsvanmij zei

Ze komt er wel ...... ooit

Anoniem zei

Ah das toch lief :)

bart zei

Je ziet er gewoon nog heel jong uit voor je leeftijd. Lang leve dat meisje!

Kitty zei

Gewoon zenuwachtig denk ik, hahaha.

Floor zei

Misschien haar eerste dag, en heeft ze daarvoor in een ander soort winkel gewerkt, of helemaal nog nergens.
Maar wel heel leuk om te lezen, zag het helemaal voor me.

Wieneke zei

Je zou toch denken dat de lieve sufferdjes er zo langzamerhand wel uit gefilterd zijn in de crisis. Maar het gaat kennelijk economisch beter en dus zijn ze er weer :-) Nou ja, we hebben door dit soort luitjes altijd wel weer een geinig logje.

miekequilt zei

Wat een troel. Het is wat Wieneke zegt: de sufferdjes komen eraan. Is ook in de horeca. Hopelijk krijgen ze door, dat een beetje meedenken iedereen vrolijk maakt.
Ik ben nu wel benieuwd naar het roze kledingstuk.

Marthy zei

Ach, misschien niet het licht in de duisternis maar wel lief.

Neeltje zei

Ach, we zijn allemal zo jong geweest en soms wat onnozel. Ben ik soms nog. Kun je heel oud mee worden. 🤣

Pippa's Hus zei

Haha je hebt er wel weer een prachtig verhaal aan overgehouden. ;-)) XX Esther

Ageeth Mooij zei

Al doende leert men! Ze worden nu eenmaal niet kant en klaar afgeleverd in om en nabij maat 56 ;-)

Hans zei

Kleinkinderen die buitenspelen doen het goed.
Ach ze is nog jong en als ze zelf moeder is lacht ze er misschien wel om.Hans

Emie zei

Dit is nou zo'n blog dat ik na lezing, nog een keer hardop voorlees aan de wijnboer.

Marga zei

Ik heb deze blog aan JW laten lezen! Ik kan me (denk ik) je gezicht bij dit voorval voor de geest halen!

Onliemie zei

Om niet meer bij te komen wanneer je uit die winkel komt. :-) En hadden ze echt maar tot maat 62? Echt wel enkel ienieminikleertjes dan. Maar daarin zal het meisje ook wel fout geweest zijn? Vast!