Totaal aantal pageviews

zaterdag 21 april 2018

Moestuin

Wat doen ze het weer goed zeg, mijn 'moestuintjes'. Ik plantte ze op woensdag 11 april en kijk ze nu eens aan:


Conclusies:
*Radijzen zijn snelle starters. Ze kwamen het eerst op en groeiden hard, terwijl het in de andere potjes nog donker en stil bleef. 
*Komkommers, die ik van enige sloomheid verdacht,  blijken helemaal niet zo sloom te zijn en doen niet langer onder voor de radijzen.
*Zonnebloemen zijn het krachtigst,  als ze eenmaal op gang zijn.
*Cherrytomaatjes, die heb ik ernstig toegesproken en waarachtig, er komt wat boven. Ze zijn nog een beetje verlegen. Ik denk dat ze straks gaan blozen.
*Wortels, tja, ik probeer vertrouwen te houden, maar die dunne sprietjes... kweenie hoor

Slotconclusie: Radijzen, zonnebloemen en komkommers kunnen de tuin in. Mijn moestuinbak is er klaar voor. En ik ook.

13 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat staat het er keurig bij. Eet smakelijk straks/ooit.

Sjoerd zei

Die kunnen inderdaad zo de tuin in. Het is er warm genoeg voor.

Het lieve leven... zei

Heerlijk al dat kleine groen, leuk!!

Emie zei

Groot geluk in een klein potje.

sjannesblog.com zei

Ik krijg al meer heimwee naar mijn tuin!

Floor zei

Ik had alleen wat tomaatjes gezaaid van AH, en die deden er inderdaad weken over om te ontkiemen. Maar al snel heb ik ze in een grote pot gezet in de kas buiten en dan gaan ze toch lekker aan de groei.
Dus het zal allemaal wel goedkomen. Sommige hebben wel heel veel ruimte nodig hoor, zoals de komkommer bijvoorbeeld.
Succes!

Onliemie zei

Je hebt groene vingers! Dat is nu weer eens bewezen. Hier in onze bostuin groeit er niks van dat alles. Ik hou van ons bos maar dat is dan toch wel een beetje een nadeel. Geniet van je groentekes binnenkort!

Matroos Beek www.beekblog.com zei

Mooi is dat, er gaat niets boven eigen kweek!

Marthy zei

Moestuinvrouw, het gaat helemaal goed komen met jouw zaaiels hoor. Worteltjes zijn altijd laat. Ik heb ze hier afgelopen week gezaaid, buiten, en weet nu al dat ik straks loop te mopperen waar die krengen nou blijven;-)

Elizabeth zei

Wat leuk om de moestuintjes bij jou te zien... En helemaal leuk dat ze zich vergelijkbaar gedragen als de mijne... Of beter gezegd 'de mijne gedragen zich net als de jouwe...'
Water, liefde en aandacht op z'n tijd... en ze groeien als een speer!
Ik blijf het leuk vinden.
Groetjes, Elizabeth

schrijfselsvanmij zei

Hier staat de plantjes inmiddels buiten in de door manlief gemaakte moestuinbak. En een tweede lading staat binnen op de vensterbank te ontkiemen.

Alet Venhuizen zei

Dat ziet er veelbelovend uit!

Els04 zei

tof!