Totaal aantal pageviews

maandag 9 april 2018

The Rider

Wat een mooie film vond ik dit. Hij is nog niet in premiere gegaan, dat gebeurt pas 19 april. Maar wij zagen hem al een paar weken geleden met de filmclub. Leuk is dat.

Het verhaal:
De hoofdpersoon is een jonge rodeorijder in South Dakota. Je ziet hem op de poster hiernaast. Hij is erg goed, maar krijgt een ernstig ongeluk.
Een hele grote worden, dát zit er niet meer in. Het punt is dan dat hij, Brady Blackburn, moet accepteren dat het niet meer zal gaan zoals hij dat had gewild. Een cowboy die niet meer een cowboyleven kan leiden... 'Als ik een dier was, zou ik worden afgemaakt', zegt hij op een bepaald moment, 'maar ik ben een mens...'
Verder maken we kennis met zijn vader die een beetje te veel van gokken houdt, met zijn (m.i. autistische zusje) en met zijn verlamde vriend.

Het bijzondere is dat de hoofdrolspeler Brady Jandreau ook echt zo'n ongeluk heeft gehad en dus eigenlijk zich zelf speelt. Ik hoorde dat pas achteraf en heb geen moment gedacht dat het een amateur was. Er waren trouwens nog meer amateur-acteurs in de film, maar ook dat heb ik niet gemerkt.
Er is een scene waarin een wild paard wordt getemd en dat is ook gewoon echt. Geen trucs.
Ja, al met al een bijzondere film
De leden van de filmclub gaven een acht en ik denk wel dat het een vrij kritisch publiek is.



5 opmerkingen:

Onliemie zei

Het lijkt me een heel verdrietige film en ik weet niet of ik daar wel zo van hou. Ik ben iemand voor een happy end. Flauw?

Neeltje zei

Weer bedankt voor deze tip. Ik ga zeker kijken.

sjannesblog.com zei

Mooi lijkt me. Bedankt voor de tip.

Sjoerd zei

De trailer is in ieder geval veelbelovend.

Elizabeth zei

Ik heb de trailer bekeken en die vond ik al ontroerend!
Hele mooie film denk ik...
Natuur, paarden ... vrijheid... maar ook verdriet en acceptatie...
Zou hem ook best willen gaan zien!
Groetjes, Elizabeth