Totaal aantal pageviews

vrijdag 28 augustus 2015

Coda Paper Art

Tenslotte de derde vlieg van een dagje Apeldoorn: Coda Paper Art.
Dat is een tentoonstelling van objecten, installaties en allerlei zaken gemaakt van papier en karton. Door een heleboel verschillende kunstenaars.
Ik heb werkelijk mijn ogen uitgekeken. Je gelooft bijna niet dat het allemaal gemaakt kan worden van papier.
Echt prachtig.
Ik kan denk ik maar het beste wat laten zien:

Papieren maskers. Van Phillip Valdez.
Ik zeg er bij dat het op de foto nooit zo mooi is als in de grote tentoonstellingsruimte, waar alles heel goed tot zijn recht kwam. Maar je kunt het toch wel zien hoop ik.
Of wat denk je hiervan:


Een armband gemaakt van veertien 1-dollarbiljetten. Van Tine de Ruysser.

Een groot object, gemaakt van krantenpapier getiteld Tornado. Door Erin Turner:


Of dit. Gemaakt als herinnering aan de Aziatische bruikleencollectie in het Rijksmuseum, door Couzijn van Leeuwen:


Ik vond het werk van Diana Beltran Herrera,  het allermooist. Een soort grote mobile die inderdaad zachtjes bewoog. Ik heb er stiekem heel zachtjes tegen geblazen om de ibissen iets beter op de foto te krijgen. Echt fantastisch vond ik het.



Je hebt een beeld nu, toch? En meer informatie vind je hier: klik    Ik vond het absoluut een aanrader. Na afloop hebben we nog een tijdje heel erg prettig gezeten in het café van het museum, waar ze ongeveer alle tijdschriften van Nederland hebben liggen. Super.

8 opmerkingen:

Madelief Weideveld zei

Dank je voor deze tip. Apeldoorn, museum....wij gaan er naar toe.
Madelief

Anita Willems zei

Prachtig!
Weer eens wat anders dan een hoedje vouwen van een krant.

Ingrid Orens zei

Oh WOW !!! En dat allemaal met simpel papier ??

Bertiebo zei

Hoewel een hoedje van papier vouwen ook leuk is, Anita. Ik deed het vorige week nog 1,2,3,4 met mijn kleindochter en ze vond het super!

Marthy zei

Ik heb het museum opgeslagen onder mijn favorieten. We zijn op tijd terug in Nederland voor een bezoek. Bedankt.

Els04 zei

Wow! Knap!

anneke zei

Mooi he,ik ben er ook geweest en de catalogus ligt nog naast mijn stoel.
Leuk,dat jij ook zo enthousiast bent.
groet van Anneke

Livina Fluweeltje zei

Hoi....na een korte blogpauze ben ik weer terug en aan het bijlezen... Leuke onderwerpen en interessante tips heb je geplaatst. Zoals over Sisi, hoewel ik van romantische films houd heb ik die nog nooit gezien! Ik word nu wel nieuwsgierig. Ik heb inmiddels Mr. Holmes ook gezien. Vond ik een geweldige film!
Mooi ook die papieren objecten, je hebt er ook prachtige fotos van gemaakt.