Totaal aantal pageviews

zondag 24 april 2016

Monsieur Chocolat

 Monsieur Chocolat is een film over de legendarische Franse clown Chocolat. Zo'n beetje rond 1900.
Hij werkt aanvankelijk in een circusje als een soort negerkoning die het publiek laat schrikken met rare geluiden.
Op dat moment is de clown Foottit net op het punt dat hij wat anders moet gaan verzinnen om zijn publiek vast te houden.
Ze gaan samen werken en Monsieur Chocolat, die eigenlijk Rafael Padilla heet, wordt een stereotiep van een domme, zwarte man, de clown die de klappen krijgt.
Maar ze hebben veel succes.
Helaas kan Chocolat kan niet goed omgaan met de roem en het geld.
En er komt een moment dat hij ziet dat hij zich gaat afvragen waarom hij degene moet zijn die de klappen krijgt, waarom hij op een affiche als een karikatuur wordt afgebeeld en waarom hij geen serieus acteur zou kunnen zijn. 
Dan is er nog liefde in het spel en jaloezie en discriminatie dus en vriendschap. Het is maar wat je er uit haalt.

Ik vond het een mooie film. Een historisch drama over de eerste zwarte artiest in Frankrijk.
De hoofdrol is voor Omar Sy, die al onvergetelijk was door Intouchables. En de andere hoofdrol, Foottit, wordt vertolkt door James Thierrée. Nooit van gehoord hoor, maar hij is een kleinzoon van Charlie Chaplin. Dat vind ik dan weer leuk en dan zit ik echt te kijken of ik een gelijkenis zie. Ja, die zag ik.
Een aanrader deze film.

7 opmerkingen:

Vlimbouter zei

Dit is een film die ik absoluut wil gaan zien!
Dank je wel voor de tip!

Marthy zei

Ik zag een voorstukje op tv, lijkt me inderdaad een goede film.

Els04 zei

Oh merci, Intouchables zag ik al 2 keer en kan ik nog 20 keer zien!

Mirjam zei

Lijkt me echt een heel mooie film, en Omar Sy, die vond ik echt al geweldig in Untouchables
Ik wens je een heel fijne zondag, voor zover daar nog wat van over is haha...
liefs,
Mirjam



prentje zei

Nice! Ik zat al te twijfelen of ik naar deze film wilde, en na jouw recensie ben ik overtuigd. Leuk om elkaar zo te inspireren!

Alet Venhuizen zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Happy Earl Grey zei

Deze film staat al op mijn lijstje, na jou verhaal ga ik zeker. Heerlijk om je verslag te lezen. Volgende week ga ik.
Hartelijke groeten El