Totaal aantal pageviews

donderdag 28 april 2016

Outlander

Man oh man, ik zit helemaal in Outlander.
Op televisie is niet zoveel te beleven, maar dan is er nog Netflix. En Outlander dus.
Onze dochter vertelde erover en aanvankelijk dacht ik dat het niks voor mij zou zijn.
Een vrouw, Claire,  die op wonderbaarlijke wijze terecht komt in het Schotland van tweehonderd jaar eerder.
Dat spreekt me eigenlijk niet aan.
Maar ik ging toch kijken en nu... ja we zitten midden in aflevering drie en ik weet bijna zeker dat het wel uitgekeken gaat worden.
Een hele klus, want er zijn zestien afleveringen in seizoen 1 en seizoen 2 is er ook al.
Het punt is dat ik nu ook perse wil zien hoe het afloopt en dan vooral of Claire terugkeert bij haar eigen man met wie ze, net na WO2,  op een tweede huwelijksreis was).
Ik kan natuurlijk de allerlaatste aflevering gaan bekijken, maar dat vind ik nou ook weer niet leuk.
Bovendien is het superromantisch en soms heb ik daar zin in. Die mooie rooie hoofdpersoon naast Claire trekt ook nogal.
Dus, vanavond aflevering vier!

12 opmerkingen:

Yelena Yeli zei

Ik ben ook zo'n verslaafde en zit nu bij aflevering 15. Al sinds vorige week ziek op de bank en dan is het lekker om met de ipad netflix te kijken :-)
Ja, die mannelijke hoofdpersoon is niet verkeerd ;-)
Een jaar of wat geleden waren we op vakantie in de omgeving van Inverness en in de Highlands. Zou nu best weer op die plaatsen willen kijken, maar Schotland is wel koud zeg. Wij hadden in juli amper 12 graden en ik liep in mijn winterjas.

mien zei

Jaaaa Luther..."zwijmel in optima forma". Outlander trekt me niet zo, ik ben niet zo romantisch. Hinterland al gezien, netflixfans?? Niet echt "zwijmel" maar prachtig qua natuur....

Het lieve leven... zei

Oh Outlander...ik heb seizoen 1 nu helemaal gezien. Ik ben verliefd op het beginmuziekje...prachtig! Verliefd op de twee mooie hoofdpersonen..je gaat gewoon van ze houden ;) Ze zijn misschien wel té mooi...niet zo realistisch maar ach...gewoon ook weleens lekker toch...wegzwijmelen ;) En dan natuurlijk de prachtige kostuums en breiwerk... Ik heb ook wel wat minnetjes hoor...voor mij teveel vrij- en martelscenes...zo uitvoerig belicht...daar kreeg ik weleens kriebels van. Maar goed...al met al een heerlijke serie! Lieve groet Petra

Madelief Weideveld zei

Nou, dan ben ik nu om....helemaal om.
Ga ik een abonnement op Netflix nemen en ook kijken.
Keek eerder met mijn zoon mee, maar die heeft zijn abonnement
opgezegd.
Enne....als je dan toch kijkt naar Netflix....
Ik vond de Deense serie 'Rita' ook buitengewoon de moeite waard.
Toen ik dagen op de bank lag keek ik de hele serie.
Daarna werd de Nederlandse versie uitgezonden, maar die vond
ik lang zo leuk en goed niet. Echt een aanrader ook.Dus.
Dag, Carin

Pippa's Hus zei

Leuk! Bedankt voor de tip wij hebben ook Netflix! XX Esther

Jolande zei

Veel kijkplezier vanavond.

Marthy zei

Geen Netflix maar veel plezier ermee.

Inge zei

Ah, daar ga ik eens naar kijken, bedankt voor de tip

Ageeth Mooij zei

Lijkt mij heerlijk om naar te kijken met de goede ingrediënten.

Villa Zeezicht zei

Hihi, hier een al jaaarenlang verslaafde fan ;o) Aan de boeken dan, ik lees ze al meer dan 10 jaar. Vindt de boeken zoveel beter dan de serie, maar ja, dat komt vooral door de schrijfstijl van Diana Gabaldon, die is niet te evenaren! De serie mag er zeker ook zijn, al past Jamie helaas niet bij mijn in tien jaren opgebouwde beeld.. :(
Claire wel gelukkig, die is het 'helemaal'!! Maar tja, soms moet je je opofferen, dus kijk ik stiekem toch heel graag! Nog veel kijkplezier!!
P.S. de boeken zijn nu bij deel 8!

Mirjam zei

Hier ook al een dochter die ons op deze serie wees met de woorden; Echt wat voor jullie. Maar ja, nog geen Netflix. Dus het wachten is op het abonnement op Netflix, en dan zullen wij er ook voor gaan.
Ik wens je een heel fijne avond, met veel kijkplezier.
Liefs,
Mirjam

Onliemie zei

Als ik zo naar die foto kijk vrees ik toch dat de rooie Claire weet in te palmen? ;-)
Je maakt me nieuwsgierig terwijl zo'n serie eigenlijk ook niet mijn ding is... wij hebben ook geen Netflix dus dat gaat niet lukken om de serie te zien.
Weet je ons nog te vertellen voor welke man Claire kiest?