Totaal aantal pageviews

woensdag 22 juni 2016

Bucketlist

Bij Natuurmonumenten kon je meedoen aan de nationale Natuurquiz 2016. En als je dat dan niet al te slecht had gedaan, kreeg je een bucketlist.
Ik wist eigenlijk niet  precies wat ik me er bij voor moest stellen, maar ik héb wat met Bucketlisten. Sinds ik de film zag en sinds ik ooit van een wildvreemde Engelsman bij Postcrossing, zíjn Bucketlist kreeg opgestuurd. Die trouwens heel leuk was.
Ik heb er ook een, een Bucketlist waar bijna nooit iets van afgestreept kan worden, haha.
Hoe dan ook: die list van Natuurmonumenten kwam vandaag.
Het is een lijst waarop twintig avonturen vermeld staan die je in de natuur zou moeten beleven.Twintig uitdagingen om nog dit jaar af te vinken. Want buiten valt zo veel te beleven...

1. Sokken uit in de dauw. Niets is lekkerder dan op   blote voeten dauwtrappen. Het gras is dan een mals tapijt van sprietjes en dauwdruppels. Puur geluk, toegezongen door een koor van ochtendvogels.

2. Gebrul in de natuur. In september en okt. bevinden edelherten zich op de toppen van hun lust. Om een gewillige partner te lokken en de concurrentie op astand te houden, laten ze een wild gebrul horen. 'Burlen' noemen we dat. Een overweldigende ervaring. Ga in deze maanden 's ochtends vroeg of bij schemer naar Nationaal Park Veluwezoom.Het is niet te missen.

3. Wandel  door de nacht.
 4 Plant een boom
 Enz.

Het zijn eigenlijk allemaal hartstikke leuke dingen die niet veel hoeven te kosten en die ook heel goed te realiseren zullen zijn.
Ik denk dat ik dit lijstje maar eens een tijdje ga ophangen en inderdaad eens zal zien wat er af te vinken valt.
Er staan er twee op die ik zeer beslist niet ga doen.

Nr. 11. Snorkelen in eigen land. Trek je stoute flippers aan en begeef je met je snorkel, duikbril en waterdichte zaklamp in een rietkraag of rivier. Waag eens een poging in de Wieden. Scheelt weer een vliegticket.
Nr. 7. Ga Safari-joggen. Dat is hardlopen in combinatie met het spotten van groot wild. Je kunt samen met een rennende natuurgids op pad.

De beelden die ik krijg als ik me zelf voorstel (probèèr voor te stellen) met zwemvliezen en een duikbril en dat ik dan zo een sloot in stap, houden me tegen, haha.
En rennen met een rennende gids is ook gewoon niet verstandig. Die gids is al lang thuis als ik m'n eerst wilde zwijn zal spotten en reken maar dat dat er nou net eentje is die niet tegen rennende vrouwen kan.

Maar verder... we zullen zien. Ik houd jullie op de hoogte. 





12 opmerkingen:

Onliemie zei

:))
Ik zie het helemaal voor me... de zwemvliezen en de rennende gids... zou aan mij ook niet besteed zijn. Die zwemvliezen toch niet...
De andere dingen lijken me heel erg leuk... doen! En hou ons op de hoogte... dan kunnen we gelijk ook meedoen.

KnutzEls zei

Ik hou mijn schoenen aan. Stel je voor dat er net een hond heeft zitten ....... ik ga al kokhalzen als ik me voorstel hoe ik daar in trap 😂

Wieneke zei

Er zijn toch overal blote voetenpaden tegenwoordig? Dan loop je niet de kans om in een hondendrol te stappen, maar wel op een vette naaktslak. *krijgt even wegtrekker*
Het is leuk om eens mee te doen aan een schemer-donker-safari in een natuurgebied olv een gids. Vooral bij volle maan dan :-)

Mieniet zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Inge zei

Hilarisch ....
Ik heb weinig op met lijstjes, maar dit is wel leuk :-)

Het lieve leven... zei

Hihi...je vertelt het zo grappig...safarijoggen ;);) Maar de andere dingen zijn leuk idd! Liefs Petra

Bertiebo zei

Weer een reactie weggehaald. Het is een probleem en al de tweede keer deze week. En ik deed het niet! ECHT NIET MIEN

Ageeth Mooij zei

Het is de blogpolitie die dat doet ;-)
Persoonlijk ben ik allergisch voor de bucketlists die gedeeld worden met de wereld. Maar ja, de wereld zit ook niet op mijn stempelafdrukken te wachten.
Ik vind deze van Natuurmonumenten een mooie en redelijk realistische.

Jeanette Renting zei

Wat een fijn stukje, je laat me echt een beetje lachen. Fijn.

Els04 zei

tof!!!

Marthy zei

Ik hoef geen bucketlist, maar deze vind ik wel leuk bedacht.

Kitty zei

Dit is dus zo'n woord waar ik een hekel aan heb, bucketlist.... Tegenwoordig hebben zelfs twintigers al een bucketlist geloof ik, brrrr... Kunnen we daar niet gewoon wensenlijst van maken of voor mijn part verlanglijstje? Ik heb de film gezien, echt prachtig hoor, maar voor mijn gevoel is een bucketlist iets voor mensen die weten dat ze binnenkort dood gaan (kick the bucket) en die dan voor die tijd nog een aantal dingen willen doen. Ik hoop toch echt dat jij nog een mooi poosje meegaat...