Totaal aantal pageviews

maandag 15 augustus 2016

GVR/BFG

Toen Karin (klik) mij op FB feliciteerde met wat zij zelf  'een beetje knutselen' noemt, vond ik dat natuurlijk superleuk!
Bovendien dacht ik er meteen weer aan dat ik naar die film wilde.
De GVR,  naar een boek van Roald Dahl en zoals bijna alle Dahlboeken een heerlijk boek.
En nu ben ik dus geweest, met Frits, die het eerst niet zo'n goed idee vond. Maar toch meeging.

Hij heeft er van gesmuld. Net als ik! Wat een leuke, lieve, en grappige film.
We konden kiezen uit een 3-d versie, een nederlands gesproken versie en de originele. Ik houd niet erg van 3-d en een nederlands gesproken tekst is ook niks voor mij. Bovendien, dan mis je de taal en die is juist in deze film erg grappig. 
Oh die scenes in het paleis. Zo leuk en zo Engels!


Kijk zo ziet de reus er in het echt uit. Hij heet Mark Rylance en ik vond hem vertederend en erg goed. Ook Sophie was heel goed. Zij werd gespeeld door een leuk kind: Ruby Barnhill. En niet te vergeten Penelope Wilton als Queen of England. (Zij was Isobel Crawley in Downton Abbey).

Aanrader? Nou en of!

6 opmerkingen:

miekequilt zei

Staat hier ook op verlanglijst. Leuk om er over te lezen. Bedankt!

Pippa's Hus zei

Wat een leuke 'kaart'met jou erop.
Ook ik wil nog graag naar die film.
XX Esther

mien zei

Ja geweldig! En The Queen heeft echt van die corgi's, maar dat weet jij natuurlijk. Later als ik te oud en te krakkemikkig ben om een Duitse herder te hebben wil ik een corgi. Overigens zit de Nederlands gesproken tekst ook vol met die GVR-taal, heel grappig!

Mrs. T. zei

Jongste is er pas geweest en zij vond hem prachtig.

Jolande zei

Eigenlijk had ik dit weekend in London moeten zijn om de Jars van the BFG Dream Jar Trail te gaan zoeken, maar al dat lopen is op het ogenblik niet zo'n goed idee, want mijn voet is nog niet hersteld van de vorige keer.
Je snapt dus dat ik niet happy was dat we niet naar London gingen.
De film ga ik zeker een keer kijken.
(Overigens ben ik nu in het land van Roodkapje :-) en daar is het ook heel mooi, maar geen London ;-)

Vlimbouter zei

Staat ook op mijn verlanglijstje!