Totaal aantal pageviews

zondag 21 augustus 2016

't Zit er weer op.

Mijn bijna buurman van twee huizen verder heeft een vlaggenmast voor zijn huis. Meestal wappert daar het rood-wit-blauw, maar nu had hij voor de gelegenheid de Olympische Vlag opgehangen.

Vandaag of morgen wordt de vlag weer opgeborgen en moeten we weer vier jaar wachten.
Er zal een nieuwe generatie sporters zich te pletter trainen en er zullen een paar ouderen zijn die het nog een keer mogen proberen.
En ik ga vast en zeker weer kijken. Bij leven en welzijn natuurlijk
Van déze editie heb ik sommige zaken met heel veel plezier bekeken. Soms met hartkloppingen van de spanning en soms met een boek of een krant erbij, want het was wel erg veel allemaal. Soms was ik echt blij en soms leefde ik een beetje mee met het verdriet van de verliezende sporter(s).
Soms genoot ik, maar ik heb me ook wel geërgerd aan de uitgesproken stomme vraagstelling van sommige interviewers.
Ik zag vertrouwde sporten, maar toch ook een paar die ik niet kende en die me zeer gevaarlijk leken.
Hoe dan ook: ik hoop dat Anna, Odin, Noor en Jet sportief zullen zijn.
Dat ze een sport zullen gaan beoefenen, maar niet zo goed dat ze naar Papendal moeten of zo en dan alleen nog maar voor de sport leven. Dat lijkt mij helemaal niks.
Voorlopig hoef ik me daar nog geen enkele zorg over te maken.
Odin is dik tevreden met zijn eigen Olympische ringen.



8 opmerkingen:

KnutzEls zei

Daar ben ik het helemaal mee eens. Sport is leuk en dat moet het blijven. Er zijn belangrijker zaken dan een tiende seconde sneller. Wat een leuke foto!

Vlimbouter zei

Goed gevonden, die foto. En je hebt gelijk: sporten doe je voor het plezier en voor je gezondheid. Topsporten is helemaal niet zo gezond.

Ageeth Mooij zei

Prachtig, de foto van Odin's ringen.
Mijn drie zonen wilden profvoetballer worden, maar ik ben blij dat we geen keuzes hebben moeten maken ;-)

Pippa's Hus zei

Ik heb ook zo her en der wat gekeken. Ik vind ook dat je moet sporten voor je plezier. Maar het kijken naar de volleybalvrouwen vond ik fantastisch! XX Esther

Marthy zei

Wat een leuke foto van een lekker manneke. Ik heb ook altijd gevonden dat sport voor je plezier is en was blij dat onze kinderen het niet in zich hadden om topsporter te worden. Maar nu heb ik twee kleinzonen die dat wel zouden kunnen hebben.....

Inge zei

Onze jongste was een talent in honkbal èn volleybal maar wilde niet op hoog niveau trainen (ver van huis) en spelen. Zijn keuze waar we het volledig mee eens waren :-)

Emie zei

Wat een goed geplaatste foto. Voorlopig is de ontwikkeling die een baby de eerste twee jaar doormaakt ook topsport, toch?

Mrs. T. zei

Ik ken een aantal mensen met kinderen die heel goed kunnen sporten en de tijd en geld die dat kosten. Ben blij dat dat bij onze meiden niet zo is.
Leuke foto!