Totaal aantal pageviews

zaterdag 19 november 2016

Amaryllis (deel 3) en ook Willy Belinfante nog een keer

Nou, dat ze roze gaat worden, zoals de planning ook was, dat is inmiddels wel zeker. En dat ze het naar haar zin heeft ook.
We moeten nog een beetje geduld hebben, om de bloem in volle glorie te gaan bewonderen.
Maar eerlijk gezegd vind ik haar zo ook al prachtig. Misschien wordt het niet mooier dan dit, dat zou best kunnen.
Tja en dan Willy Belinfante. De amaryllis is hoog genoeg geworden, maar nu kon je het schilderij nog steeds niet helemaal zien. Daarom heb ik haar maar even een beetje aan de kant geschoven; ik hoop dat ze niet beledigd is.

Je ziet een juf voor de klas. Zo te zien geeft ze wiskunde en dat heb ik nooit gedaan.
De klas ziet er een beetje uit als een brugklas. De kinderen die ik op school had, waren bijna van dezelfde leeftijd. Ik denk dat dat de reden is dat ik zo verknocht ben aan dit schilderij.
Willy Belinfante, de kunstenares leeft niet meer. Maar haar werk kun je hier nog wel terugvinden: klik


9 opmerkingen:

Inge zei

Amaryllis èn schilderij zijn mooi! Mijn amaryllis ligt in een schaal tussen walnoten

Anita Willems zei

Heel mooi, allebei. Ik kan me voorstellen dat je gehecht bent aan het schilderij.

Emie zei

Spreekt me ook erg aan dit schilderij. Zowel de voorstelling als uitvoering. Trouwens je amaryllis mag er ook zijn met zijn/haar dubbele bloem.

Ageeth Mooij zei

Ik vind haar zo het mooist.
Het schilderij is ook een plaatje.

Jeanne zei

Een mooi geheel met dat toepasselijke schilderij!

Matroos Beek www.beekblog.com zei

Echt een mooi schilderijtje! En de amaryllis doet het ook heel goed naast de klas!

Marthy zei

Je amaryllis wordt heel mooi en en het werk van deze schilderes ook. Vooral de boulevard serie vind ik erg leuk.

Katrien zei

Leuk zo'n werkgerelateerde afbeelding. ♥

Pippa's Hus zei

Die amaryllis doet het goed en je schilderij is prachtig! XX Esther