Totaal aantal pageviews

woensdag 8 maart 2017

Street Art Museum

Een tijd geleden liet ik hier een mooi voorbeeld zien van Street Art.
Dat was een heel groot portret van Anne Frank. Klik
Nu las ik dat er in Amsterdam zelfs een museum voor Street Art komt.
In dezelfde loods waar het portret van Anne Frank op de gevel staat: de Lasloods op het NDSM-terrein. 
Street Art is nog een vrij jonge kunstvorm. Ik kan me niet herinneren dat het in mijn jeugd al bestond. Maar helemaal zeker weet ik dat niet hoor.
Hoe dan ook, vandaag de dag is Street Art in trek en dus nemen veel (buitenlandse) musea voorbeelden op in hun collectie. 
Nu dus ook in Nederland. Er is veel ruimte voor nodig en die is daar ook, in Noord. 7000 vierkante meter.
Van wat er tot nu toe in de collectie is, is het kleinste schilderij al groter dan de Nachtwacht.
Alle werken worden speciaal voor het museum gemaakt, op een geheime locatie. Inmiddels zijn er rond de 100 werken.
Ik ben erg benieuwd. Maar de opening is pas in 2018. Meer info: klik

En waarom meld ik dit? Omdat ik houd van Street Art.
Niet van alles, maar toch wel van veel.
Het is meestal leuk, er zit vaak ook een vleug humor bij en het is van deze tijd.
Als je kijkt op de site Street Art Utopia, zie je echt de mooiste dingen. Kijk hier maar eens: klik 
Zelf maak ik ook altijd en overal foto's van muurschilderingen. Deze bijvoorbeeld zag ik in Kopenhagen





9 opmerkingen:

Marlou zei

Goedemorgen Bertiebo!

Ja, ik heb ook altijd mijn camera paraat als ik de straat op ga.
Jij dus ook!
Deze vind in Kopenhagen ik wel heeeeel mooi! En spannend.
Ik wist niet dat er een Street Art Museum komt.
Hoe zouden ze dat doen? Dat je van straat naar straat loopt?

Binnenkort ga ik naar het NDSM-eiland, dan zoek ik daar in ieder geval het portret van Anne Frank op. Mooi!!

Groetjes van Marlou

.

Ageeth Mooij zei

Ik hou van alles wat de wereld mooier, vrolijker, kleurrijker maakt! Dus ook van street art.

Jeanette Renting zei

Deze is heel mooi, maar er zijn zulke mooie te zien in Kopenhagen, mijn lievelingsstad.

Jeanne zei

Nog even geduld, dus. Ik neem vaak foto's van Street art. Ik hou ervan.

In de weer zei

Heel mooi, street art. goeie tip over dat museum we houden het in de gaten. Wat ook leuk is, dat vonden wij dan hè, de stripwandeling in Brussel. Meer dan 40 muurschilderingen van striphelden. Op mijn blog, rechts bij categorie fietsen, heb ik er wat over geschreven ( mei 2014 )

Pippa's Hus zei

Street art maakt de wereld vaak mooier. Ik hou er van! Xx Esther

Marthy zei

Dat museum ga ik zeker bezoeken als het open gaat, lijkt me geweldig. Ik fotografeer heel vaak street art, vind het vaak mooi.

pourquoi pas ??? zei

Wat een goede tip weer al moeten we er even op wachten. Ik ben ook dol op street art wist alleen niet dat het zo heette.

Marloeskreatief zei

Ja wat geweldig streetart ,ik zoek nog steeds iemand die mijn rolluik zou kunnen beschilderen lijkt me ook enig