Totaal aantal pageviews

donderdag 27 juli 2017

Lezende dame

\
Een lezende dame, op een bankje aan het IJsselmeer. 
Ze maakte zo'n rustige, ontspannen indruk, dat ik vroeg of ik een foto van haar mocht nemen. Dat vond ze goed. 
De dag er na, kreeg ik (weer via Postcrossing) een kaart van nog een lezende dame. 
Háár naam ken ik wel, Ze heet Elizabeth. En ze is de vrouw August Macke, de kunstenaar.
Macke en Elisabeth waren heel gelukkig. Hij schilderde haar erg vaak. 




August Macke werd slechts 27 jaar. Hij was een Duitser, moest het leger in en sneuvelde in 1914. 



9 opmerkingen:

Els04 zei

mooi zennig!

berber zei

zo te zien zit die mevrouw te lezen in een boekje over sokken haken of breien
een aparte manier om te zitten lezen, maar wel een leuk boekje

Berber

Willy zei

Leuk! Het zou maar zo een onderwerp kunnen zijn voor een tentoonstelling.

Pippa's Hus zei

Wat een leuk tiepje! XX Esther

Anoniem zei

Ze zit inderdaad een boekje te lezen over sokken breien. Het heet Sokken brei je zo! Geschreven door Jo An Luijken en Marlies Hoogland. Ik heb het boekje destijds gekocht omdat het mij wel leuk leek om zelfgebreide sokken te dragen voor de winter, maar tot nu toe nog niet gedaan.

Sjoerd zei

Als je vraagt zeggen de meeste doe maar, ik heb niets te verbergen of zoiets, of ze vragen wat je met de foto wil doen...

Marthy zei

Een hele leuke, ontspannen foto. Ik kan ook overal lezen, maakt niet uit waar ik ben.

Jeanne zei

Dat je het durft te vragen, dat vind ik altijd nog moeilijk. Leuke foto geworden!

Mrs. T. zei

Heb net even gelezen over de levens van Macke en zijn vrouw. Pffft, wat een verdrietige dingen maakten zij mee. Mooi werk maakte hij.