Totaal aantal pageviews

dinsdag 4 juli 2017

Peperbus

We zijn best vaak in Amsterdam en we hebben heus wel eens een peperbus gezien. Ik heb ook wel eens bedacht dat ik het een leuke manier van reclame maken vind. Een oude manier ook. Je ziet ze soms afgebeeld op oude schilderijen.



Vorige week zagen we deze, waarbij ik wel moest lachen om de teksten als 'I am pisswet' en 'My hair went totally in the war'.

Tja en daarna was het hek van de dam, zomaar ineens en stonden we bij iedere peperbus die we zagen stil, om een foto te maken. Geen probleem, we hadden de tijd aan ons zelf.


Hier moet nog maar even wat geplakt worden, maar alle andere peperbussen zagen er mooi uit.

Ik weet niet of het nog zo is, maar zo'n peperbus was vroeger ook in gebruik als transformatorhuisje, als transformatorzuil. Er schijnen er nog een paar in gebruik te zijn. Wel slim.
Nieuwe peperbussen worden wat kleiner in Amsterdam, zodat zo'n ding nog maar één parkeerplaats in beslag neemt.



15 opmerkingen:

KnutzEls zei

En zo heb je er weer een foto onderwerp bij 😁😁😁

Bertiebo zei

Ja,zeker. En door foto's te maken en door te bloggen, kijk je beter en zie je meer

Marga zei

Och wat leuk, denk ik ineens aan mijn moeder (dat doe ik wel vaker hoor!), die zei altijd: ai je niet prebeert, dan weet je ut nie! En zo wilde ze eens oude panty's gebruiken voor het vullen van een kussentje, maar ze had niet zo'n zin om te knippen, dus probeerde ze het met de grasmaaier! Dat lukte uiteraard niet en mijn vader had een heleboel werk, om de grasmaaier weer "gaande"te krijgen!

Els04 zei

tof!

Jeanette Renting zei

In Zwolle hebben we ook een Peperbus, maar dat is de toren van een kerk.
http://www.peperbus-zwolle.nl/volgende.php

Marlou zei

Hoi Bertiebo,

wat een geestig verschijnsel toch!
Het zijn nog steeds elekriciteitshuisje, dacht ik.
Zal eens vragen hoe dat zit.
Dat het er zoveel zijn wist ik niet.
Je kijkt er een beetje langs misschien, soms...

Dagdag!
Groetjes van Marlou

.

Sjoerd zei

Leuk toch, zo'n hele verzameling van die peperbussen, op de bovenzijde in de ring staat wie die reclame zuilen beheerd...

Tine de Jong zei

Soms ontmoet je iets op je pad wat je aandacht trekt en zo jij dus de peperbussen. En ik ontmoette je blog waar ik ook even wat gaat lezen en wellicht eens terug zal keren. De blog wereld is heel uitgebreid en elk op eigen manier gemaakt en dat maakt bloggen zo leuk.

Pippa's Hus zei

Ze zijn echt leuk die Peperbussen. XX Esther

Marthy zei

Echt tof, die peperbussen.

Mrs. T. zei

Ze zijn me eigenlijk nooit zo opgevallen. Zien er wel leuk uit.

Alet Venhuizen zei

Leuk om de teksten op die eerste te lezen!

Vlimbouter zei

Oh, ze zijn me in Amsterdam nog niet opgevallen. Volgende keer kijk ik er zeker naar uit.

lien zei

Wat grappig, wij noemen dat reclameraket!

Anouk zei

Beste Bertiebo,

Wat leuk om te lezen. Ik werk toevallig bij het bedrijf dat deze zuilen (peperbussen) beheert. Wij zorgen voor de leuke teksten en reclame erop :). De zuilen worden nog steeds gebruikt als tranformatorhuisjes door energiebedrijf Liander. We zullen ons best blijven doen om leuke uitingen te plaatsen.