Totaal aantal pageviews

zondag 24 september 2017

The Glass Castle

Cinema Oostereiland deed ons, de vrienden, maar weer eens een film cadeau. Een film die nog niet eens in premiere is gegaan.
Zo leuk vind ik dat, een film kijken die nog bijna niemand heeft gezien.
Alleen de mensen in de volle zaal dan natuurlijk hè. Ze hebben daar veel vrienden in het filmhuis.

Deze film is gebaseerd op ware gebeurtenissen. Om precies te zijn op het boek dat Jeannette Walls schreef over haar leven.
Over hoe zij opgroeide in een vreemd en bijzonder gezin, maar wel met warmte. Met zorgen, armoede, nare gebeurtenissen, maar ondanks alles toch met warmte.
Met een aan alcohol verslaafde vader, een moeder die schildert, nogal excentriek is,  stapelgek op haar man, maar die haar kinderen verwaarloost. Over hoe ze rondtrekken, nomaden zijn.
Een gezin met dromen, waarbij vooral Jeannette droomt, met haar vader van een glazen kasteel dat ze zullen gaan bouwen.
Hoe het kan begrijp je niet, maar alle vier de kinderen onttrekken zich aan hun milieu en bouwen een toekomst op. Jeannette staat op het punt om te gaan trouwen, als ze haar ouders uit een vuilnisbak spullen ziet halen. Daarna zien we steeds in flashbacks hoe haar leven tot dan is verlopen.

Ik vond het een buitengewoon boeiende en ook wel ontroerende film. Heb er van genoten. Dus: hier is de trailer:





10 opmerkingen:

Sjoerd zei

Dit lijkt me een aangrijpende film om te zien. Mooi dat je dat al eerder kunt zien...
Een soort minipremière.

Anoniem zei

Sommige mensen maken rare dingen mee in hun leven.
Lijkt me een boeiende, ontroerende film. Ga hem op m'n lijstje zetten.

Mirjam Kakelbont zei

Hartstikke leuk dat je "voorfilms" kunt bekijken! Een ongekende luxe die je op prijs weet te stellen. Het lijkt me een intrigerend(e) boek en film. Vooral als het op waarheid gebaseerd is. Er schuilt zoveel kracht in de mens maar ieder moet het wel aan weten te boren.
Ik zet het boek op mijn leeslijstje, dank voor de tip.
Lieve groet.

Ageeth Mooij zei

Wat een mooie trailer!

Ria A.-S. zei

Ik ben het boek aan het lezen en hoop de film ook te kunnen zien. Dank je wel!

Jeanne zei

Ik ga in de gaten houden, waar hij gaat draaien in Amsterdam! Dank je voor de tip.

Happy Earl Grey zei

Mooi dat jij hm al zag, ik ga er zeker naar toe. Lijkt mij een boeiende film. Bedankt!
Groetjes El

Anoniem zei

bedankt voor de tip

Willy zei

De trailer trok mijn aandacht al.
Lijkt me een bijzondere film.

Mrs. T. zei

Bedankt voor de tip!