Totaal aantal pageviews

zaterdag 2 september 2017

The only living boy in New York

Ik heb deze zomer geen films gezien. Dat is gek want we waren niet weg of zo, dus het had makkelijk gekund. Maar het is voor mij niet zo aantrekkelijk om met prachtig weer in de bioscoop te gaan zitten
 Bovendien wil ik het liefst 's middags en dat is nog minder aantrekkelijk natuurlijk.
Heb ik wel een heel stel mooie films gemist, het is niet anders.
De titel van deze film sprak me erg aan. Het weer veranderde, kortom het werd weer eens tijd
Ik ben een Simon& Garfunkel-fan en de titel van de film is ook de titel van een lied van S&G.
Bovendien deed Pierce Brosnan mee en die wil ik eigenlijk ook niet missen. Wat een knappe man!
We waren met z'n vieren in de filmzaal, mijn man en ik en twee vrouwen.  Veel mensen vonden het weer nog steeds te mooi om naar de film te gaan en ze hadden wel een beetje gelijk.
Het was een aardige film, niet meer en niet minder. Echt aanraden zou ik hem niet, maar echt afwijzen ook niet.

Het verhaal:
Thomas, een twintiger, leeft in New York en is ook druk bezig met dat leven. Hij is erg verliefd op Mimi. Zij vindt hem ook leuk, maar is nogal onverschillig. Als Thomas op een avond verdrietig thuiskomt, vindt hij daar zijn nieuwe buurman. Die dringt zich een beetje op en geeft Thomas wijze raad. Dan komt Thomas er achter dat zijn vader, een uitgever, (gespeeld door de knappe Pierce) een verhouding heeft met een jonge, mooie vrouw, Johanna. Thomas staat aan de kant van zijn moeder, maar raakt zelf geobsedeerd door Johanna.
Het loopt allemaal goed af, iedereen tevreden en gelukkig.

Enfin, ik heb het al gezegd. Best aardig.

3 opmerkingen:

Jolande zei

Toen ik de titel van je blogje las begon ik direct te zingen :-)

Jeanne zei

Grappig, ons verging het net zo, wat films betreft. Vanaf juni geen film gezien, maar de Cinevillekaart is aangeschaft, dus het filmseizoen kan weer beginnen.

Sjoerd zei

Hey, ik ben ook een fan van S&G, ik heb de LP sound of Silence helemaal kapot gedraaid.