Totaal aantal pageviews

donderdag 2 november 2017

Blauwe Maandag

Dit boek van het duo Nicci French wilde ik al een hele tijd lezen. Nou ja,  ook weer niet zo heel lang, want eerder was ik een beetje uitgekeken op Nicci French. Hun eerste boeken vond ik steengoed. Maar na een tijdje werd het toch wat minder en stopte ik.
Toch hoorde ik over dit boek goede berichten en dat maakte dat ik wilde beginnen. Het is het eerste deel van een serie, met Frieda Klein, een psycho-analytica,  in de hoofdrol.
Tja en toen was het boek nooit in de bieb. Alle andere delen van de serie wel, maar dit deel, het eerste nooit. En ik wilde perse hier mee beginnen, al zul je ze waarschijnlijk heus wel los van elkaar kunnen lezen.
Nou ik kan meteen wel zeggen dat ik het een goed en spannend boek vond. Met een slimme plot.
En dat ik zeker ga beginnen met de rest van de serie.
Het schijnt dat er nu acht delen zijn. Ze hebben allemaal een dag van de week in de titel. Al zijn er maar zeven dagen, dus ik ben benieuwd hoe het achtste deel heet.
Ik merk het wel en ga lekker verder met de dinsdag.
Het leuke van dit boek is dat het zich afspeelt in London.
Voorin het boek staat een kaart van London en al lezende kon ik een heleboel plekken voor me zien.
Maar niet allemaal. Dus als ik nog eens naar London ga, neem ik een kopie van de kaart mee en zal ik ook die plekken proberen te vinden die ik ik nog niet ken.

Het verhaal:
Frieda Klein wordt via een patiënt betrokken bij een vermissing van een jongetje. Heel veel jaren eerder was er al eens op dezelfde manier een meisje verdwenen. Eigenlijk zonder sporen achter te laten, hup, van het ene moment op het andere weg en nooit meer terug gevonden.  
Frieda's patiënt droomt van een eigen kind, een jongetje dat er precies zo uit ziet als het verdwenen kind. Dat is merkwaardig. Frieda aarzelt, maar meldt haar bevindingen toch bij de politie en gaat vervolgens helpen het verdwenen kind te vinden
Ondertussen lezen we ook het een en ander overFrieda's persoonlijke leven. Haar zus, haar vriend, haar dwarse nichtje, haar wandelingen door London, de klusjesman. 

En dat is dus het leuke van een serie, niet alleen het thrillergedeelte, dat is afgelopen aan het eind van het boek. Maar dat je ook benieuwd wordt hoe het met Frieda verder gaat.
Dus op naar het volgende boek!

Ps. Ik was al naar de bieb, maar nu was het dinsdagboek er niet. Terwijl er geloof ik wel vier exemplaren stonden toen ik het maandagboek wilde hebben!  Een oefening in geduld!

11 opmerkingen:

Unknown zei

Weer een fijne tip van je, bedankt! Ik heb ook erg genoten van je vorige tip (Heldendroom). Mooi boek! Hier krijg je d'r ook eentje van mij: Een meisje loos, geschreven door Ton van der Lee. Het is een hele mooie, spannende historische roman, die zich afspeelt in de tijd van Jan Pieterszoon Coen, en dat maakt het natuurlijk helemaal interessant!

KnutzEls zei

Dus ook dit hop op mijn biebverlanglijstje.

Mirjam zei

Echt een geweldige serie hoor, ik heb alle boeken die er van uitgekomen zijn in huis, maar nog niet allemaal gelezen, ben blijven steken bij deel 4. Niet dat het niet meer boeiend was, maar ik kom de laatste tijd niet goed meer tot het uitlezen van een boek, welk boek dan ook.
Maar hier ga je van genieten hoor...
Fijne donderdag,
liefs,
Mirjam

In de weer zei

Leuk die titels van de boeken en ja.....die achtste hè.

Ik heb nog even wat toegevoegd aan mijn blogbericht “leuke plekjes” want het was niet compleet vond ik. Groet en fijne dag nog.

Fien. zei

Dank voor de tip. Heb net de heilige Rita van Tommy Wieringa binnengekregen. Die gaat voor. Maar kan wel alvast in de bieb aanvragen.
En zal eerlijk zeggen wat ik er van vind.

Saralien zei

Ikben er bijna klaar mee, met de serie. Alleen de laatste nog. Vond hem geweldig spannend, elk deel weer.

schrijfselsvanmij zei

Ik moest er even inkomen, vond Frieda Klein ook allesbehalve sympathiek. Maar het went :-)

Pippa's Hus zei

Ik heb nog nooit een Nicci French gelezen! Ik zal er toch eens eentje halen uit de bieb. :-)) XX Esther

Happy Earl Grey zei

Bedankt voor de tip, ik heb het hier al een tijdje liggen en wil ik er eigenlijk gelijk aan beginnen. Eerst even mijn huidige boek uitlezen: De kleine getuige van Jilliane Hoffman, ook een spannende aanrader.
Groet El

Mrs. T. zei

Ik heb alle zeven delen uit en wacht met smart op deel acht. Heb een beetje een haat-liefdeverhouding met Frieda Klein, maar wil wel heel graag weten hoe het uiteindelijk allemaal afloopt. https://www.triltaal.nl/?s=frieda+klein

Sjoerd zei

Op die manier duurt het wel even voor je alle delen hebt gelezen. Maar als het spannend is moet dat kunnen.